Uke 47 fikk vi i klassen et proskjekt med å være utplassert. Jeg valgte da og være på strømmen vgs - frisør linja.
Mandag - Blei kjent med lærere og klasse rom, hadde teoritime anngåne frisør og hva vi skulle lære resten av uka. Vi slutta ganske tidlig fordi det var første skole dag og det var ganske deilig.
Tirsdag - Tirsdag bestemte jeg meg for og bytte til og være utplassert på frisør salongen på Aurskog. Når jeg var der måtte jeg feie og rydde etter at folk har klippet seg. Jeg fikk ikke akurrat lov til og klippe hår, men fikk lov til og drive med håre til dokker.
Onsdag - På Onsdag fikk jeg lov til og vaske håre til kundene. Lærte forskjellige triks og måter man vasker hår, og hva de forskjellige hårproduktene var.
Torsdag - På Torsdagen dreiv jeg og rydda og vaska, men så kom sjefen bort til meg og lurte på om jeg kunne lage en spesiell frisyre på dokka. Jeg fikk da veldig mye skryt tilbake etter jeg hadde gjordt noe spesiellt med håre til dokka.
Fredag - På Fredag hadde vi det mer koselig og ikke noe jobbing for det var siste utplassering dagen denna uka. Vi spiste kaker og drakk brus. Jeg måtte også skrive på bloggen resten av jobb dagen min.
På utplasseringa har jeg hatt det veldig morsomt, veldidg slitsomt og jobbe, men lært veldig mye etter en uka bare. Blei kjent med nye mennesker og nye produkter.
søndag 23. november 2008
fredag 26. september 2008
Design & Håndtverk 1a
Dette er en skole blogg, jeg kommer til og legge ut proskjekter som jeg har gjordt. Mange bilder også.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
